Απίστευτο μας φαίνεται το παρακάτω γεγονόςκαθώς δεν μπορούμε να πιστέψουμε ότι μια Μητρόπολη της Ορθόδοξης Εκκλησίας διώκει των Αγιορείτη πατέρα Σάββα Λαυριώτη. Μόνο απορίες μας γεννιόνται μετά από την επίθεση στο πρόσωπο αυτού του Ορθόδοξου αγωνιστή. Για πιο λόγο όλη αυτή η παραπληροφόρηση; Δεν επιθυμείτε κύριοι οι πιστοί να μάθουν το περιεχόμενο της Πανορθοδόξου Συνόδου; Θέλετε ο κόσμος να είναι κοιμάται τον ύπνο του δικαίου ή να πιστεύει ότι θέλετε εσείς να γνωστοποιήσετε;
Την 30ην Μαΐου ημέραν δευτέραν και ώραν 7 μ.μ. εις την αίθουσαν της εφημερίδας ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΤΥΠΟΣ : «Πανελληνίου Ορθοδόξου Ενώσεως» (Π.Ο.Ε.) (Κανιγγος 10, Α´ όροφος στην Αθήνα ) . Πραγματοποιήθηκε ομιλία απο τον Γέρων π. Σάββα Λαυριώτη πρωτεπιστάτη της ιεράς Μονής Μεγίστης Λαύρας Αγίου όρους,με το επίκαιρον θέμα: «Η “Αγία” και “Μεγάλη” Σύνοδος μια προσπάθεια κατοχυρώσεως της αιρέσεως του Οικουμενισμού»
ΕΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΚΥΔΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΟΡΩΝΟΥ , ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΛΥΚΟΠΟΙΜΕΝΕΣ ΤΟΥ ΠΑΠΑ , ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΣΤΑΛΛΕΙ ΠΡΙΝ ΛΙΓΕΣ ΜΕΡΕΣ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΑΠΟ ΤΙΣ 20 ΜΟΝΕΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ......
ΕΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΠΟ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ TOY BLOG - ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ ΜΕ ΤΙΤΛΟ....." ΤΟ ΑΚΑΙΝΟΤΟΜΗΤΟ ΠΛΗΡΩΜΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ - Η ΜΑΤΘΑΙΪΚΗ ΔΟΞΑΣΙΑ ΠΕΡΙ ΑΥΤΟΜΑΤΗΣ ΑΠΩΛΕΙΑΣ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΧΑΡΙΤΟΣ , ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΕ ΠΛΗΡΗ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ, ΤΟ ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ - ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ - ΑΠΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΔΙΧΑΣΜΟΣ - ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ΚΑΙ ΑΓΩΝΑΣ - ΑΚΥΡΑ ΚΑΙ ΜΗ ΑΚΥΡΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ - ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ. "... ΠΟΥ ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΣΤΙΣ 30 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΤΟΥ 2013.....
ΒΑΖΟΥΜΕ ΠΡΩΤΟ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΙΣΤΕΩΣ ΤΟΥ ΠΡΩΗΝ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΠΑΝΩ ΣΕ ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ.....
Απαντώντας στους Ματθαϊκούς ο πρώην Φλωρίνης Χρυσόστομος, ο οποίος μετά την αποσκίρτησι και του Δημητριάδος Γερμανού από τους Γ.Ο.Χ.15 και την «αίτησι συγγνώμης»16 προς την Εκκλησία της Ελλάδος είχε απομείνει μόνος του στην ηγεσία τους, υποστήριζε τα εξής: Η κατά το έτος 1935 προσχώρησίς του στους Γ.Ο.Χ. είχε ως σκοπό τόν αγώνα αφ᾿ ενός για την «επαναφοράν του πατρίου εορτολογίου εις την Εκκλησίαν»17 και την συγκράτησι αφ᾿ ετέρου του κινήματος των Γ.Ο.Χ. μέσα στά πλαίσια της κανονικότητος, καθώς αυτό «ελλείψει ποιμαντορικής εποπτείας και καθοδηγήσεως εξετρέπετο εις ακρότητας επί ζημία του κύρους της Εκκλησίας και του γοήτρου της Ιεραρχίας»18 του νέου ημερολογίου.
Οι ακρότητες αυτές δεν ήταν τίποτε άλλο παρά οι αναμυρώσεις, τις οποίες οι παλαιοημερολογίται ιερείς τελούσαν στους Νεοημερολογίτας που προσχωρούσαν στις τάξεις των Γ.Ο.Χ., δηλαδή η «αντικανονική» επανάληψις «του Μυστηρίου του Αγίου Μύρου»19.
Ο Χρυσόστομος χαρακτήριζε αντικανονικές τις ανωτέρω αναμυρώσεις, επειδή θεωρούσε ότι όλα τα Μυστήρια που τελούσαν οι νεοημερολογίται ιερείς ήταν έγκυρα, είχαν δηλαδή θεία Χάρι. Τα Μυστήρια της Εκκλησίας της Ελλάδος θα έπαυαν να έχουν θεία Χάρι, μόνο εάν αυτή καταδικαζόταν από Οικουμενική Σύνοδο·
Αναλυτικότερα: κατά τον Χρυσόστομο, η αντικανονική αλλαγή του ημερολογίου το 1924 έδινε στους αρχιερείς, που επιθυμούσαν την ακριβή τήρησι των εκκλησιαστικών παραδόσεων μόνο το εξής δικαίωμα: να διακόψουν βάσει του ιε΄ κανόνος της ΑΒ΄ Συνόδου την εκκλησιαστική κοινωνία με την καινοτόμο Ιεραρχία και διά του τρόπου αυτού να την καταγγείλουν «ενώπιον Πανορθοδόξου ή Μεγάλης Τοπικής Συνόδου, μόνης αρμοδίας και δικαιουμένης να δικάση Αυτήν, επί τη πλάνη και ή να πείση αυτήν να αποστή ταύτης ή εμμένουσαν εις αυτήν να κηρύξη Σχισματικήν»20.
Οι αρχιερείς αυτοί -εν προκειμένω οι Γ.Ο.Χ.- δεν δικαιούντο δηλαδή να προβούν «εις την κήρυξιν αυτής (τής Εκκλησίας της Ελλάδος) ως σχισματικής και την ακύρωσιν των μυστηρίων αυτής»21. Και τούτο διότι μία Εκκλησία «τότε μόνον... απόλλυσι το κύρος αυτής και την αγιαστικήν δύναμιν και ενέργειαν τα Μυστήρια Αυτής, όταν Αύτη διά μίαν κακοδοξίαν κηρυχθή αιρετική ή Σχισματική υπό της όλης Εκκλησίας»22.
Βάσει της ανωτέρω Ορθοδόξου διδασκαλίας ο Χρυσόστομος κατά το 1935 διέκοψε απλά και μόνο την εκκλησιαστική κοινωνία με την Εκκλησία της Ελλάδος καταγγέλοντας στις Ορθόδοξες Εκκλησίες την από μέρους της μονομερή αλλαγή του ημερολογίου.
«Αν δε ημείς», ισχυρίζεται ο Χρυσόστομος, «ωνομάσαμεν τον Αρχιεπίσκοπον Αθηνών σχισματικόν και την Εκκλησίαν της Ελλάδος σχισματικήν, την λέξιν “σχίσμα” μετεχειρίσθημεν ουχί υπό την έννοιαν υφ᾿ ήν μεταχειρίζεται ταύτην η Εκκλησία ίνα σημάνη την απόσχισιν εκ της Ορθοδόξου Εκκλησίας και την συνεπεία ταύτης αποξένωσιν της Χάριτος του Χριστού και των μυστηρίων, αλλ᾿ υπό την έννοιαν ότι ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών διά της εορτολογικής καινοτομίας απέσχισεν εαυτόν και την ακολουθούσαν αυτώ Ιεραρχίαν των λοιπών Ορθοδόξων Εκκλησιών εις τον εορτασμόν των εορτών και την τήρησιν των νηστειών ...
Ο Μακαριώτατος και οι ακολουθούντες αυτώ αρχιερείς... Κατέστησανδυνάμει μόνον ουχί δε και ενεργεία έκπτωτοι της θείας Χάριτος, ως διατελούντες υπό τας αράς και τα αναθέματα άτινα εξετόξευσαν οι θείοι Πατέρες των 7 Οικ. Συνόδων εναντίον των αθετούντων τάς παραδόσεις... ....θα καταστώσιν (δε) και ενεργεία έκπτωτοι της θείας Χάριτος και αλλότριοι του ορθοδόξου πνεύματος των μυστηρίων, όταν ούτοι κηρυχθώσι τοιούτοι και ενεργεία σχισματικοί υπό πανορθοδόξου Συνόδου, μόνης δικαιουμένης προς τούτο κατά τα θέσμια της Ορθοδόξου Ανατολικής Εκκλησίας»23.
Δυστυχώς οι επίσκοποι Κυκλάδων και Βρεσθένης «μή αρκεσθέντες εις την διακοπήν της εκκλησιαστικής επικοινωνίας μετά της καινοτόμου Ιεραρχίας της Ελλάδος, εκήρυξαν ου μόνον τους καινοτόμους Ιεράρχας Σχισματικούς άνευ ουδεμιάς δίκης και απολογίας, αλλά και την όλην Εκκλησίαν της Ελλάδος Σχισματικήν, σφετερισθέντες, οι δείλαιοι, ου δεν ήττον, ου δεν έλαττον δικαίωμα Οικουμενικής ή Τοπικής Συνόδου»24.
16 Θεοκλήτου Διονυσιάτου, Αθωνικά άνθη, τόμος ι΄, σελ. 144-145. 17 Ηλία Αγγελοπούλου, Μητροπολίτης πρ. Φλωρίνης Χρυσόστομος Καβουρίδης, σελ. 83. 18 Αμφιλοχίου ιερομονάχου, ένθ᾿ ανωτ. σελ. 26. 19 Ηλία Αγγελοπούλου, ένθ᾿ ανωτ. σελ. 80. 20 Αμφιλοχίου ιερομονάχου, ένθ᾿ ανωτ. σελ. 17. 21 Ηλία Αγγελοπούλου, ένθ᾿ ανωτ. σελ. 78. 22 Ένθ᾿ ανωτ. 23 Ένθ᾿ ανωτ. σελ. 79. 24 Χρυσοστόμου πρώην Φλωρίνης, Άπαντα, τόμ. Β΄, σελ. 19. Τέλος η απόφασίς του
να μη προβή σε νέες χειροτονίες αρχιερέων, με αποτέλεσμα η παράταξις
μετά τον θάνατό του (1955) να μείνη και πάλι χωρίς επίσκοπο.....κάτι που δείχνη πως είχε αντιληφθεί το κακό που είχε ξεκινήσει με τους διχασμούς και τις βλάσφημες δοξασίες από επισκόπους που ο ίδιος χειροτόνησε το 1935.
Η Μετάνοια του πρώην Φλωρίνης Χρυσοστόμου για τις χειροτονίες επισκόπων που προέβη.....
Γράφει επίσης ο ανεψιός του πρώην Φλωρίνης Χρυσοστόμου Γεώργιος Καβουρίδης πως ο θείος του φοβόταν για την διάσπαση του Αγώνος γι' αυτό και δεν έκανε άλλους Αρχιερείς. Αναφέρει μάλιστα πως του είχε πει ότι αν τον τιμωρήσει ο Θεός για κάτι, αυτό θα είναι γιατί έκανε αυτούς τους δεσποτάδες .
[ Βλέπε στον φερόμενο ως γ΄ τόμο των Απάντων του πρ. Φλωρίνης (περιλαμβάνει διαλέξεις και ιδιόχειρες επιστολές) τις αναμνήσεις του Γεωργίου Καβουρίδου, ως εισαγωγή.].
ΕΧΟΥΝ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΟΙ ΣΗΜΕΡΙΝΟΙ ΤΑΓΟΙ ΤΩΝ ΣΥΝΟΔΩΝ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΟΥ ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ;
ΕΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ...ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ....
" ΤΟ ΑΚΑΙΝΟΤΟΜΗΤΟ ΠΛΗΡΩΜΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ - Η ΜΑΤΘΑΙΪΚΗ ΔΟΞΑΣΙΑ ΠΕΡΙ ΑΥΤΟΜΑΤΗΣ ΑΠΩΛΕΙΑΣ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΧΑΡΙΤΟΣ , ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΕ ΠΛΗΡΗ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ, ΤΟ ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ - ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ - ΑΠΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΔΙΧΑΣΜΟΣ - ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ΚΑΙ ΑΓΩΝΑΣ - ΑΚΥΡΑ ΚΑΙ ΜΗ ΑΚΥΡΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ - ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ. "...
ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ......
Ο ΟΜΟΛΟΓΙΑΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΤΟΥ ΑΚΑΙΝΟΤΟΜΗΤΟΥ ΠΛΗΡΩΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΑΠΟ ΤΟ 1924 ΜΕΧΡΙ ΤΟ 1935.....
Ο ΟΜΟΛΟΓΙΑΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΤΟΥ ΑΚΑΙΝΟΤΟΜΗΤΟΥ ΠΛΗΡΩΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥΑΠΟ ΤΟ1924 ΜΕ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΟΥ ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟΥ ΑΠΟ ΜΑΣΟΝΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΑΡΧΙΕΡΕΙΣΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ , ΚΑΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 1935......
ΜΑΣΟΝΟΙ ΚΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΟΙ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΟΥ ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟΥ
ΤΟ 1924......Πλήθος ορθοδόξων χριστιανών , κληρικών και λαικών αποτειχίστικαν από την ιερά σύνοδο της εκκλησίας της Ελλάδοςγιατί θεώρησαν ότι η αλλαγή του ημερολογίου ήταν αντίθετη με τους Ιερούς Κανόνες της Ορθόδοξης Εκκλησίας και προϊόν της αίρεσης του οικουμενισμού , και ότι το πραγματικό κίνητρο για την αλλαγή του ημερολογίου ήταν η χρονική σύμπτωση των θρησκευτικών εορτών καθολικών και ορθοδόξων ως πρώτο βήμα για την ένωση των εκκλησιών και την υποταγή όλων στον Πάπα.
ΙΕΡΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ - ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ΚΑΙ ΑΓΩΝ ΕΝ ΚΑΙΡΩ ΑΙΡΕΣΕΩΣ.......
Σημείωση σχετικά με την αποτείχιση......
O 15ος κανών της ΑΒ´ Συνόδου μας επιτρέπει ΜΟΝΟ να διακόψουμε το μνημόσυνο του οικείου επισκόπου, δηλώνοντας με αυτό το τρόπο το δυνάμει ανεπίσκοπο της επισκοπής που υπαγόμαστε.
Σε αντίθετη περίπτωση, μνημονεύοντας δηλαδή οποιονδήποτε άλλο επίσκοπο, πολλώ δε μάλλον επίσκοπο αντικανονικής Συνόδου, παύουμε να ήμαστε αποτειχισμένοι και εντειχιζόμαστε σε ανθρώπινα και μη θεάρεστα κατασκευάσματα.
Φυσικά τα δημιουργήματα αυτά, μη έχοντας οποιαδήποτε κανονική- εκκλησιολογική υπόσταση, δεν μπορούν να φέρουν τη λύση στα προβλήματα που ταλανίζουν την Εκκλησία μας, μάλλον δε δημιουργούν και περισσότερα.
ΣΤΙΣ 14ης ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΤΟΥ 1925 ΗΡΘΕ Η ΘΕΟΘΕΝ ΒΕΒΑΙΩΣΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΟΜΟΛΟΓΙΑΚΟΥ ΑΓΩΝΑ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΤΟΥ ΑΚΑΙΝΟΤΟΜΗΤΟΥ ΠΛΗΡΩΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ.....
Ένα θαυματουργικό γεγονός , συνέβη την παραμονή της εορτής της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρούτο 1925. Το συμβάν έλαβε χώρα στον ναό του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου στον Υμηττό, σε ένα από τους λίγους ναούς του Παλαιού Ημερολογίου οι οποίοι είχαν παραμείνει ανοικτοί από τις αρχές. Εκεί, κατά τη διάρκεια της αγρυπνίας και παρουσία δύναμης της Ελληνικής Αστυνομίας η οποία είχε σταλθεί για να τηρηθεί η τάξη, σύμφωνα με μαρτυρίες, ένας φωτεινός σταυρός παρουσιάστηκε στον ουρανό επί μισή ώρα, τον οποίο είδαν 2.000 μάρτυρες.
ΒΙΝΤΕΟ ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΜΠΕΡΛΗ , ΑΥΤΟΠΤΗ ΜΑΡΤΥΡΑ ΤΗΣ ΕΜΦΑΝΙΣΗΣ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΚΑΙ ΖΩΟΠΟΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΤΟ 1925.......
ΥΠΗΡΧΑΝ ΤΟ 1925 ΣΥΝΟΔΟΙ , ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ , ΕΠΙΣΚΟΠΟI ; ΟΧΙ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΑΝ.
ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ
ΟΙ ΑΙΡΕΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΒΛΑΣΦΗΜΕΣ ΔΟΞΑΣΙΕΣ ΠΕΡΙ ΑΥΤΟΜΑΤΗΣ ΑΠΩΛΕΙΑΣ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΧΑΡΙΤΟΣ , ΚΑΙ ΠΕΡΙ ΑΚΥΡΩΝ ΜΥΣΤΗΡΙΩΝ ΤΩΝ ΜΗ ΚΕΚΡΙΜΕΝΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ , ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΩΝ , ΠΑΡΑΣΥΝΑΓΩΓΩΝ ΑΠΟ ΑΓΙΑ ΤΟΠΙΚΗ Η ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΣΥΝΟΔΟ.......
ΑΚΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΑΤΟΥΣΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΑΡΧΙΕΡΕΙΣ ΝΑ ΛΕΝΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΝΟΔΟΥΣ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΟΥ ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ , ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΔΙΑΔΟΧΗ ΚΑΙ ΕΓΚΥΡΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ...... ....ΤΟ ΙΔΙΟ ΑΚΟΥΜΕ ΝΑ ΛΕΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΡΧΙΕΡΕΙΣ ΣΤΙΣ ΣΥΝΟΔΟΥΣ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΕΣ.......
.....ΤΑ ΙΔΙΑ ΛΕΝΕ ΑΚΟΜΑ ΚΑΠΟΙΕΣ ΣΥΝΟΔΟΙ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΟΥ , ΓΙΑ ΑΛΛΕΣ ΣΥΝΟΔΟΥΣ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΟΥ....
ΑΥΤΑ ΙΣΧΥΟΥΝ ΒΑΣΗ ΤΩΝ ΙΕΡΩΝ ΚΑΝΟΝΩΝ....... ΓΙΑΤΙ ΑΝ ΙΣΧΥΑΝ ΟΙ ΚΑΚΟΔΟΞΕΣ ΚΑΙ ΒΛΑΣΦΗΜΕΣ ΔΟΞΑΣΙΕΣ ΠΟΥ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΑΤΟΥΣΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ , ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΥΝΟΔΟΥΣ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΟΥ , Η ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΔΙΑΔΟΧΗ ΚΑΙ Η ΘΕΙΑ ΧΑΡΗ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΗΡΧΑΝ ΕΔΩ ΚΑΙ ΑΙΩΝΕΣ.......
ΓΕΓΟΝΟΤΑ......
ΤΟ 1935 ΤΡΕΙΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΙ ΠΟΥ ΓΙΑ 11 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΟ 1924 ΜΕΧΡΙ ΤΟ 1935 ΗΤΑΝ ΣΤΗΝ ΝΕΩΤΕΡΙΖΟΥΣΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ,ΑΝΕΛΑΒΑΝ ΤΗΝ ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΠΙΣΤΩΝ,ΚΛΗΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΛΑΙΚΩΝ ΠΟΥ ΑΠΟ ΤΟ1924ΜΕ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΟΥ ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟΥΕΙΧΑΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ.....
Οἱ πρῶτοι τρείς Μητροπολίται καὶ οἱ τέσσαρεις
νεοχειροτονηθέντες Ἐπίσκοποι ἀποτελούσαν τὴν πρώτην Σύνοδο των παλαιοημερολογιτών στην Ελλάδα.
Η ματθαιϊκή δοξασία περί αυτόματης απωλείας της Θείας Χάριτος , έρχεται σε πλήρη αντίθεση με όλη την εκκλησιαστική ιστορία, το Κανονικό Εκκλησιαστικό Δίκαιο.....
ΓΙΑΤΙ ΚΑΙ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΧΑΝ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΔΙΑΔΟΧΗ ΑΝ ΙΣΧΥΑΝ ΤΑ ΟΣΑ ΛΕΝΕ.......
Απαντώντας στους Ματθαϊκούς ο πρώην Φλωρίνης Χρυσόστομος, ο οποίος μετά την αποσκίρτησι και του Δημητριάδος Γερμανού από τους Γ.Ο.Χ.15 και την «αίτησι συγγνώμης»16 προς την Εκκλησία της Ελλάδος είχε απομείνει μόνος του στην ηγεσία τους, υποστήριζε τα εξής: Η κατά το έτος 1935 προσχώρησίς του στους Γ.Ο.Χ. είχε ως σκοπό τόν αγώνα αφ᾿ ενός για την «επαναφοράν του πατρίου εορτολογίου εις την Εκκλησίαν»17 και την συγκράτησι αφ᾿ ετέρου του κινήματος των Γ.Ο.Χ. μέσα στά πλαίσια της κανονικότητος, καθώς αυτό «ελλείψει ποιμαντορικής εποπτείας και καθοδηγήσεως εξετρέπετο εις ακρότητας επί ζημία του κύρους της Εκκλησίας και του γοήτρου της Ιεραρχίας»18 του νέου ημερολογίου.
Οι ακρότητες αυτές δεν ήταν τίποτε άλλο παρά οι αναμυρώσεις, τις οποίες οι παλαιοημερολογίται ιερείς τελούσαν στους Νεοημερολογίτας που προσχωρούσαν στις τάξεις των Γ.Ο.Χ., δηλαδή η «αντικανονική» επανάληψις «του Μυστηρίου του Αγίου Μύρου»19.
Ο Χρυσόστομος χαρακτήριζε αντικανονικές τις ανωτέρω αναμυρώσεις, επειδή θεωρούσε ότι όλα τα Μυστήρια που τελούσαν οι νεοημερολογίται ιερείς ήταν έγκυρα, είχαν δηλαδή θεία Χάρι. Τα Μυστήρια της Εκκλησίας της Ελλάδος θα έπαυαν να έχουν θεία Χάρι, μόνο εάν αυτή καταδικαζόταν από Οικουμενική Σύνοδο·
Αναλυτικότερα: κατά τον Χρυσόστομο, η αντικανονική αλλαγή του ημερολογίου το 1924 έδινε στους αρχιερείς, που επιθυμούσαν την ακριβή τήρησι των εκκλησιαστικών παραδόσεων μόνο το εξής δικαίωμα: να διακόψουν βάσει του ιε΄ κανόνος της ΑΒ΄ Συνόδου την εκκλησιαστική κοινωνία με την καινοτόμο Ιεραρχία και διά του τρόπου αυτού να την καταγγείλουν «ενώπιον Πανορθοδόξου ή Μεγάλης Τοπικής Συνόδου, μόνης αρμοδίας και δικαιουμένης να δικάση Αυτήν, επί τη πλάνη και ή να πείση αυτήν να αποστή ταύτης ή εμμένουσαν εις αυτήν να κηρύξη Σχισματικήν»20.
Οι αρχιερείς αυτοί -εν προκειμένω οι Γ.Ο.Χ.- δεν δικαιούντο δηλαδή να προβούν «εις την κήρυξιν αυτής (τής Εκκλησίας της Ελλάδος) ως σχισματικής και την ακύρωσιν των μυστηρίων αυτής»21. Και τούτο διότι μία Εκκλησία «τότε μόνον... απόλλυσι το κύρος αυτής και την αγιαστικήν δύναμιν και ενέργειαν τα Μυστήρια Αυτής, όταν Αύτη διά μίαν κακοδοξίαν κηρυχθή αιρετική ή Σχισματική υπό της όλης Εκκλησίας»22.
Βάσει της ανωτέρω Ορθοδόξου διδασκαλίας ο Χρυσόστομος κατά το 1935 διέκοψε απλά και μόνο την εκκλησιαστική κοινωνία με την Εκκλησία της Ελλάδος καταγγέλοντας στις Ορθόδοξες Εκκλησίες την από μέρους της μονομερή αλλαγή του ημερολογίου.
«Αν δε ημείς», ισχυρίζεται ο Χρυσόστομος, «ωνομάσαμεν τον Αρχιεπίσκοπον Αθηνών σχισματικόν και την Εκκλησίαν της Ελλάδος σχισματικήν, την λέξιν “σχίσμα” μετεχειρίσθημεν ουχί υπό την έννοιαν υφ᾿ ήν μεταχειρίζεται ταύτην η Εκκλησία ίνα σημάνη την απόσχισιν εκ της Ορθοδόξου Εκκλησίας και την συνεπεία ταύτης αποξένωσιν της Χάριτος του Χριστού και των μυστηρίων, αλλ᾿ υπό την έννοιαν ότι ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών διά της εορτολογικής καινοτομίας απέσχισεν εαυτόν και την ακολουθούσαν αυτώ Ιεραρχίαν των λοιπών Ορθοδόξων Εκκλησιών εις τον εορτασμόν των εορτών και την τήρησιν των νηστειών ...
Ο Μακαριώτατος και οι ακολουθούντες αυτώ αρχιερείς... Κατέστησανδυνάμει μόνον ουχί δε και ενεργεία έκπτωτοι της θείας Χάριτος, ως διατελούντες υπό τας αράς και τα αναθέματα άτινα εξετόξευσαν οι θείοι Πατέρες των 7 Οικ. Συνόδων εναντίον των αθετούντων τάς παραδόσεις... ....θα καταστώσιν (δε) και ενεργεία έκπτωτοι της θείας Χάριτος και αλλότριοι του ορθοδόξου πνεύματος των μυστηρίων, όταν ούτοι κηρυχθώσι τοιούτοι και ενεργεία σχισματικοί υπό πανορθοδόξου Συνόδου, μόνης δικαιουμένης προς τούτο κατά τα θέσμια της Ορθοδόξου Ανατολικής Εκκλησίας»23.
Δυστυχώς οι επίσκοποι Κυκλάδων και Βρεσθένης «μή αρκεσθέντες εις την διακοπήν της εκκλησιαστικής επικοινωνίας μετά της καινοτόμου Ιεραρχίας της Ελλάδος, εκήρυξαν ου μόνον τους καινοτόμους Ιεράρχας Σχισματικούς άνευ ουδεμιάς δίκης και απολογίας, αλλά και την όλην Εκκλησίαν της Ελλάδος Σχισματικήν, σφετερισθέντες, οι δείλαιοι, ου δεν ήττον, ου δεν έλαττον δικαίωμα Οικουμενικής ή Τοπικής Συνόδου»24.
Τέλος η απόφασίς του
να μη προβή σε νέες χειροτονίες αρχιερέων, με αποτέλεσμα η παράταξις
μετά τον θάνατό του (1955) να μείνη και πάλι χωρίς επίσκοπο.....κάτι που δείχνη πως είχε αντιληφθεί το κακό που είχε ξεκινήσει με τους διχασμούς και τις βλάσφημες δοξασίες από επισκόπους που ο ίδιος χειροτόνησε το 1935.