Δευτέρα 18 Μαΐου 2020

Ο ΠΡΩΗΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ κ.κ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕ ΣΤΟΝ ΑΦΟΡΙΣΜΟ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ κου ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ , ΤΟΥ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ κου ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΧΑΡΔΑΛΙΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ κας ΝΙΚΗΣ ΚΕΡΑΜΕΩΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ COVID_19 ΑΠΟ ΤΗΝ ΘΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ .Ο ΦΕΡΟΜΕΝΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΜΕΤΑΞΥ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ-ΧΑΡΔΑΛΙΑ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΕΠΙΣΗΜΑ ΑΚΟΜΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΔΙΑΨΕΥΣΕΙ.



Πέρασαν οι τρεις μέρες προθεσμία που είχε δώσει ο Μητροπολίτης πρώην Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Αμβρόσιος και σήμερα στον Ι. Ν. της Φανερωμένης στο Αίγιο διάβασε τον «Μεγάλο» Αφορισμό για τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Κεραμέως και τον υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας κ. Χαρδαλιά

Ο κ. Αμβρόσιος είχε προαναγγείλει την πράξη του με ανάρτησή του στο προσωπικό του ιστολόγιο πριν λίγες μέρες, όταν η υπουργός κα Νίκη Κεραμέως ανέφερε πως ο ιός μεταδίδεται με το σάλιο. Με αυτήν την αφορμή ο πρώην μητροπολίτης χαρακτήρισε ως «βλάσφημα λόγια» το ότι «δηλ. διά τῆς Θείας Μεταλήψεως μεταδίδεται ὁ Κορωνοϊός» και καλούσε την υπουργό να ζητήσει «δημοσίως συγγνώμην διά τό ἀχαρακτήριστον τοῦτο ἔγκλημα» 

Υπενθυμίζεται ότι προ ημερών με ανάρτηση του στο προσωπικό του ιστολόγιο, ο κ. Αμβρόσιος αποκάλυψε ότι είχε στείλει προσωπική επιστολή προς την κ. Κεραμέως την 1η Μαΐου, καλώντας την να ανακαλέσει για όσα είχε πει σε τηλεοπτική εκπομπή αναφορικά με τη Θεία Κοινωνία και ότι ο κοροναϊός μεταδίδεται και με το σάλιο. 




Δείτε ολόκληρη την επιστολή:


Ἀγαπητή μοι Κυρία Ὑπουργέ, ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ

Τήν 1ην Μαΐου τρ. ἔ. Σᾶς ἀπηύθυνα μίαν ΑΥΣΤΗΡΩΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗΝ, διά τῆς ὁποίας Σᾶς παρεκάλουν, ἵνα ἐντός δοθείσης προθεσμίας ἀνακαλέ-σητε τήν ἀπό τῆς 30ῆς Ἀπριλίου δημοσίως γενομένην «ἀσεβεστάτην καί ἐκ θεμελίων πεπλανημμένην δήλωσιν Ὑμῶν περί τῆς Θείας Κοινωνίας, ἥτις χθές μόλις μετεδόθη διά τοῦ τηλεοπτικοῦ Σταθμοῦ ΣΚΑΪ πρός τόν Δημοσιο- γράφον κ. Οἰκονόμου», καθώς ἐπί λέξει ἔγραφον πρός Ὑμᾶς. Ὅτι δηλ. ὁ Κορωνοϊός μεταδίδεται καί μέ το σάλιο! Ἐπί λέξει εἴπετε τά ἑξῆς βλάσφημα λόγια: «Οἱ εἰδικοί ἔχουν τοποθετηθῆ γιά τούς τρόπους μεταδόσεως τοῦ ἰού καί αὐτοί περιλαμβάνουν καί τό σάλιο». 

Με πολλήν ἐπιμέλειαν Σᾶς ἀνέπτυξα λεπτομερῶς τήν πλάνην, εἰς τήν ὁποίαν ἔχετε περιπέσει, καθώς ἐπίσης καί τήν ζημίαν, τήν ὁποίαν προκαλεῖ εἰς τάς ψυχάς τῶν εὐσεβῶν τῆς Ἐκκλησίας τέκνων ἡ βλάσφημος αὕτη τοποθέτησις Ὑμῶν, τήν ὁποίαν καί δέν ἐδίστασα νά τήν ἀποκαλέσω μέ τόν βαρύτατον χαρακτηρισμόν ὡς «βλακώδη Δήλωσιν»! Ἐπί λέξει Σᾶς ἔγραφα: «Ἐπαναλαμβάνω, ὅτι Ὑμεῖς, ἐξεστομίσασα τά ἀνωτέρω πεπλανημμένα καί καθ’ ὁλοκληρίαν «βλακώδη» ταῦτα λόγια, δέν ἐπεκαλέσθητε ἔστω καί μίαν γνώμην ἑνός σοβαροῦ «εἰδικοῦ» ἐπιστήμονος, ὥστε νά στηρίξετε τήν, σκοπίμως ἐκφρασθεῖσαν, ἐξ ὁλοκλήρου δέ ἀθεϊστικήν, ἄποψίν Σας». 

Τήν μακροσκελῆ ἐκείνην ἀναφοράν μου ἐπεσφράγιζα μέ τά ἑξῆς λόγια: «Ὅθεν, μετά παρρησίας ἀπευθυνόμενος σήμερον πρός Ὑμᾶς, Σᾶς προσκαλῶ καί Σᾶς ἱκετεύω ΝΑ ΑΝΑΚΑΛΕΣΕΤΕ ΑΜΕΣΩΣ ΚΑΙ ΑΝΕΥ ΤΙΝΟΣ ΑΝΑΒΟΛΗΣ, ΜΑΛΙΣΤΑ ΔΕ ΔΗΜΟΣΙΩΣ, τά βλάσφημα ταῦτα λόγια, ἅτινα ἐξεστομίσατε, ὅτι δηλ. διά τῆς Θείας Μεταλήψεως μεταδίδεται ὁ Κορωνοϊός καί νά ζητήσετε ΔΗΜΟΣΙΩΣ συγγνώμην διά τό ἀχαρακτήριστον τοῦτο ἔγκλημα, ὅπερ ἀπετολμήσατε! …….. Ὅθεν κατόπιν ὅσων ἐν τοῖς ἀνωτέ-ρω ἐξετέθησαν Σᾶς παρέχω προθεσμίαν ἕως καί τοῦΣαββάτου 16ης Μαΐου τρ. ἔτους, προκειμένου νά προβῆτε εἰς τήν αἰτουμένην ΔΗΛΩΣΙΝ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ, Σᾶς προειδοποιῶ δέ, ὅτι, ἐάν μέχρι τῆς ἡμέρας ταύτης δέν διορθώσετε τό συντελεσθέν ἔγκλημα κατά τῆς ἀμωμήτου ἡμῶν Πίστεως, τήν ἑπομένην ἡμέραν θά ἀναγκασθῶ νά Σᾶς ἀποκηρύξω καί νά Σᾶς ἀφορίσω, ἀπαγγέλλων δημοσίως ἐπ΄ Ἐκκλησίᾳ τόν Μεγάλον Ἀφορισμόν διά τήν σημειωθεῖσαν προδοσίαν τῆς ἀμωμήτου ἡμῶν πίστεως καί τήν εἰσαγωγήν δαιμονικών θεωριῶν περί τοῦ Μυστηρίου τῆς Θείας Εὐχαριστίας, δηλ. τῆς Θείας Κοινωνίας

Ἐπειδή, λοιπόν, μέχρι σήμερον οὐδεμίαν ἔλαβον ἐκ μέρους Σας προσωπικήν ἀπάντησιν εἰς τήν ὡς ἄνω μνημονευομένην ἀναφοράν μου πρός Ὑμᾶς, ἀλλ’οὔτε βεβαίως ἀνέγνωσα καί τινα ΔΗΜΟΣΙΩΣ ΓΕΝΟΜΕΝΗΝ ΕΠΑΝΟΡΘΩΣΙΝ τῆς ἀποτολμηθείσης βλασφημίας Σας, ἐπανέρχομαι σήμερον καί Σᾶς ὑπενθυμίζω τό χρέος Σας. Παρακαλῶ, σπεύσατε, διότι ἡ παρασχεθεῖσα πρός Ὑμᾶς προθεσμία ἐκπνέει «ὅσον οὔπω»! 

Διά τῆς ἐνεργείας μου ταύτης θά ἐπιχειρήσω νά ἀποδείξω ἐπί πλέον εἰς τόν Ἐξοχώτατον Πρωθυπουργόν τῆς Χώρας κ. Κυριάκον Μητσοτάκην, καθώς ἐπίσης καί εἰς τόν ἀσεβέστατον κ. Νικόλαον Χαρδαλιᾶν, τόν Ὑπουργόν Πολιτικῆς Προστασίας, ὅτι εἰς τήν σεπτήν Ἱεραρχίαν τῆς Ἐκκλησίας μας ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ «ΚΟΤΕΣ» ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΡΧΙΕΡΕΙΣ, ὅπως ἀπετόλμησε νά ἐκστομίσῃ κατά τόν μεταξύ των διάλογον μέσῳ τοῦ Facebook, διάλογον, τόν ὁποῖον ἐγκαίρως ἐδημοσιοποίησα καί -δυστυχῶς- μέχρι σήμερον ΔΕΝ ΔΙΕΨΕΥΣΘΗ! Ἰδού ἀκριβῶς ἡ σχετική φρᾶσις διά στόματος τοῦ κ. Μητσοτάκη: «… Μου έχουν πρήξει τα παπάρια με τον Χριστό τους. Πάλι καλά που οι περισσότεροι είναι κότες και κάθονται στα κλουβιά τους». 


@Σημείωση από ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ : Πολλές ειδησιογραφικές και άλλες ιστοσελίδες αναφέρουν ότι η παραπάνω είδηση με τον φερόμενο διάλογο μεταξύ του Κ.Μητσοτάκη και του του Ν.Χαρδαλιά είναι ψέυτικη . Και ρωτάμε. Γιατί δεν τον διέψευσαν και επίσημα οι εμπλεκόμενοι όπως ζήτησε επανειλημμένα να πράξουν ο πρώην μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ.κ Αμβρόσιος

ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΡΘΡΟΥ......

Περαίνων τήν κατ’ἀνάγκην μακράν ταύτην πρός Ὑμᾶς ὄχλησιν καί ὑπόμνησιν, θά μοῦ ἐπιτρέψετε νά θεμελιώσω ἁγιογραφικῶς τήν τολμηράν ταύτην ἐνέργειάν μου. Εἰς τό Κατά Ματθαῖον Εὐαγγέλιον (κεφ. ιη’, στ. 15-17) ὁ Σωτήρ τοῦ κόσμου, ὁ Χριστός, μᾶς δίδει τάς ἑξῆς ὁδηγίας: 

15 ᾿Εὰν δὲ ἁμαρτήσῃ εἰς σὲ ὁ ἀδελφός σου, ὕπαγε καὶ ἔλεγξον αὐτὸν μεταξὺ σοῦ καὶ αὐτοῦ μόνου· ἐάν σου ἀκούσῃ, ἐκέρδησας τὸν ἀδελφόν σου· 

16 ἐὰν δὲ μὴ ἀκούσῃ, παράλαβε μετὰ σοῦ ἔτι ἕνα ἢ δύο, ἵνα ἐπὶ στόματος δύο μαρτύρων ἢ τριῶν σταθῇ πᾶν ρῆμα

17 ἐὰν δὲ παρακούσῃ αὐτῶν, εἰπὲ τῇ Έκκλησίᾳ (= ὁ Ἁφορι-σμός)· ἐὰν δὲ καὶ τῆς Ἐκκλησίας παρακούσῃ, ἔστω σοι ὥσπερ ὁ ἐθνικὸς καὶ ὁ τελώνης

ΗΤΟΙ: 

15 «Και αν αμαρτήσει σ’ εσένα ο αδελφός σου, πήγαινε και έλεγξέ τον όταν θα είστε μεταξύ σας εσύ και αυτός μόνοι. Αν σε ακούσει, κέρδισες τον αδελφό σου

16 Και αν δεν ακούσει, παράλαβε μαζί σου ακόμα έναν ή δύο, για να σταθεί κάθε λόγος από το στόμα δύο ή τριών μαρτύρων

17 Αν όμως τους παρακούσει, πες το στην Εκκλησία. αν τότε και την Εκκλησία παρακούσει, ας είναι για σένα όπως ακριβώς ο εθνικός και ο τελώνης

ΚΑΙ -παρακαλῶ, προσέξατε-ΤΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΕΙ: 

«18 ᾿Αμὴν λέγω ὑμῖν, ὅσα ἐὰν δήσητε ἐπὶ τῆς γῆς, ἔσται δεδεμέ-να ἐν τῷ οὐρανῷ, καὶ ὅσα ἐὰν λύσητε ἐπὶ τῆς γῆς, ἔσται λελυμένα ἐν τῷ οὐρανῷ. 18 Αλήθεια σας λέω: όσα δέσετε πάνω στη γη θα είναι δεμένα στον ουρανό, και όσα λύσετε πάνω στη γη θα είναι λυμένα στον ουρανό. Ἄρα ὁ προαναγγελθείς Ἀφορισμός εἶναι ἁγιογραφικῶς κατοχυρωμένος διά στόματος του Σωτῆρος Χριστοῦ, δυστυχῶς δέ θά συμπεριλάβῃ καί τόν κ. Πρωθυπουργόν καί τόν κ. Ὑπουργόν! Εὔχομαι νά μή συμβῇ τό τοιοῦτον! Σᾶς παρακαλῶ καί Σᾶς ἱκετεύω: Νά μετανοήσετε καί νά διορθώσετε ΑΜΕΣΩΣ τήν ἐκστομηθεῖσαν βλασφημίαν! Ἐπί δέ τούτοις διατελῶ μετά πάσης τιμῆς καί εἰλικρινείας 


Ο ΣΧΟΛΑΖΩΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ 


ΥΠΟΓΡΑΦΗ 

+ ο πρ. ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ





ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ TOY κου ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ Δ.ΧΡΥΣΑΝΘΟΥ

Η ΠΡΑΓΜΑΤΕΙΑ ΤΟΥ ΧΡΥΣΑΝΘΟΥ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ «ΠΕΡΙ ΑΦΟΡΙΣΜΟΥ»....

ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΕΓΑΛΟ ΑΦΟΡΙΣΜΟ ΠΟΥ ΑΠΗΓΓΕΙΛΕ Ο πρ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ....

α) Παντελής αφορισμός: Ή προσωνυμία «παντελής ή μέγας» ανήκει βέβαια στή γραφίδα του Χρύσανθου8 και είναι αυτός πού χωρίζει τον άνθρωπο από τή μέση και την εξωτερική κοινωνία αφού ο αφορισμένος δεν είναι επιτρεπτό να συμμετέχει σε καμιά εκκλησιαστική πράξη ένώ αποστερείται και άπο τή δυνατότητα επικοινωνίας με τους άλλους χριστιανούς και γενικά συντελεί ώστε ό αφορισμένος να μή θεωρείται ενεργό μέλος του χριστιανικού συνόλου.

8. Φυσικά ό Νοταράς δεν αυθαιρετεί, άλλα πιστός στή μέθοδο του αποδίδει το επίθετο ((παντελής» στον Γρηγόριο Νύσσης (βλ. εδώ σελ. 47), τον Ζωναρά και τον Βαλσάμωνα.

Τετάρτη 13 Μαΐου 2020

ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΠΟΥ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΗΚΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΙΕΡΩΝ ΝΑΩΝ ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ COVID_19 ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 17 ΜΑΪΟΥ ΕΩΣ ΚΑΙ ΤΙΣ 5 ΙΟΥΝΙΟΥ - ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ.



ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Η ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ 
ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ


ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΙΕΡΩΝ ΝΑΩΝ ΚΑΤΑ ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ 17 ΜΑΪΟΥ - 5 ΙΟΥΝΙΟΥ 2020 ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ COVID-19 

Από την Κυριακή 17 Μαΐου 2020 επιτρέπεται και πάλι η παρουσία πιστών στα Ιερά Μυστήρια και τις Ιερές Ακολουθίες των Ιερών Ναών της Εκκλησίας της Ελλάδος, σύμφωνα με τις παρακάτω προϋποθέσεις, οι οποίες θα ίσχύσουν έως τις 5 Ιουνίου 2020 και η τήρηση των οποίων κρίθηκε απολύτως απαραίτητη κατά την συνεδρίαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Τρίτης 12ης Μαΐου 2020, για την αποφυγή του συνωστισμού των πιστών και την εξάπλωση της πανδημίας του κορώνοϊού Covid-19: 

1) Κατά την είσοδο στον Ιερό Ναό εφαρμόζεται σύστημα ελεγχόμενης αναμονής των πιστών για την αποφυγή συνωστισμού και είναι απαραίτητη η τήρηση της αποστάσεως του ενός και ημίσεος (1,5) μέτρου μεταξύ όσων αναμένουν και με ελάχιστη απόσταση ενός και ημίσεος (1,5) μέτρου μεταξύ τους, με την επιφύλαξη ότι σε περίπτωση κατά την οποία η επιφάνεια τού Ιερού Ναού (στον οποίο δεν συμπεριλαμβάνονται οι βοηθητικοί χώροβ υπερβαίνει τα πεντακόσια (500) τ.μ., ως μέγιστος αριθμός παρευρισκομένων ορίζεται από τον Νόμο ο αριθμός των πενήντα (50) προσώπων. 

2) Προς τον σκοπό της εξυπηρετήσεως των πιστών πρέπει να αναρτηθούν στους ειδικούς Πίνακες Ανακοινώσεων των Ιερών Ναών ή και στις υφιστάμενες ιστοσελίδες τους στο διαδίκτυο: α) το ωράριο τελέσεως των Ιερών Ακολουθιών, β) το ωράριο κατά το οποίο ο Ιερός Ναός παραμένει ανοικτός για την προσέλευση των πιστών και γ) ο συνολικός αριθμός των πιστών, οι οποίοι μπορούν να παρευρίσκονταί ταυτόχρονα εντός τού Ιερού Ναού, σύμφωνα με όσα ορίζονται παραπάνω. Οι κωδονοκρουσίες γίνονται κατά τον συνήθη τρόπο. 

3) Το εξουσιοδοτημένο πρόσωπο που εφαρμόζει τον έλεγχο αναμονής στις εισόδους των Ιερών Ναών συνιστάται να φέρει τα υπό τού νόμου προβλεπόμενα μέτρα προστασίας (μάσκα, γάντια κ.λπ.). Όπου υπάρχει δυνατότητα, προτείνεται η χρήση διαφορετικών θυρών τού Ιερού Ναού για την είσοδο και έξοδο των πιστών. Στις εξόδους των Ιερών Ναών πρέπει να τοποθετηθούν υποχρεωτικά ειδικοί κάδοι για την απόρριψη χρησιμοποιηθέντος εξοπλισμού υγιεινής. 

4) Τυχόν περισσότεροι από όσους πιστούς επιτρέπεται να εισέλθουν εντός των Ιερών Ναών, να παραμένουν στον προαύλιο χώρο αυτών προσευχόμενοι και τηρώντας την απόσταση του 1,5 μέτρου μεταξύ τους, αφού θα έχουν ανοιχθεί τα εξωτερικά μεγάφωνα κατά τις ώρες και στο επίπεδο εκπομπής ήχου που επιτρέπονται από την κείμενη νομοθεσία.

5) Σε όσους Ιερούς Ναούς υπάρχουν περισσότεροί του ενός Εφημέριοί, συνίστάταί η τέλεση περισσοτέρων Θείων Λειτουργιών κατά την αυτή ημέρα, σύμφωνα με την εκκλησιαστική συνήθεια και πρακτική, τόσο κατά την Κυριακή, όσο και κατά τις μεγάλες Εορτές. Σε αυτή την περίπτωση, δύνανταί οί κατά τόπους Σεβασμίώτατοί Μητροπολίτες να επιτρέψουν, κατά την ποιμαντική Αυτών κρίση, την τέλεση της Ακολουθίας του Όρθρου αφ' εσπέρας, μετά την Ακολουθία του Εσπερινού. Η τέλεση Αγρυπνιών γίνεται κατά τα καθιερωμένα. 

6) Η Ιερά Σύνοδος προτρέπει τους Σεβασμίωτάτους Μητροπολίτες να συστήσουν την συχνή τέλεση Θείων Λειτουργιών κατά την διάρκεια των εργασίμων ημερών της εβδομάδος, σε ώρες που θα διευκολύνουν και τους εργαζομένους, για την συμμετοχή των πιστών σε μικρές από πλευράς προσελεύσεως λειτουργικές Συνάξεις. 

7) Όσοι Πιστοί ανήκουν στις υγειονομικά ευπαθείς ομάδες (ηλικιωμένοι, ασθενείς που πάσχουν από αναπνευστικά προβλήματα ή σακχαρώδη διαβήτη ή καρδίαγγείακά νοσήματα , ανοσοκατεσταλμένοί), πρέπει να αποφύγουν την έξοδο από το σπίτι, χάρίν της προστασίας της υγείας τους. Εάν επιθυμούν την κατ' οίκον εξυπηρέτηση των εκκλησιαστικών αναγκών τους, δύνανταί οί Ιερείς λαμβάνοντας τα απαραίτητα μέτρα προφυλάξεως, να επίτελούν το αδιάπτωτο ποιμαντικό τους καθήκον. 

8) Στις εισόδους των Ιερών Ναών πρέπει να λαμβάνεταί μέριμνα, ώστε να υφίστανταί σταθμοί αντισηπτικών / απολυμαντικών, προκείμένου όσοι πιστοί εισέρχονται σ' αυτούς να τηρούν απαραίτητα την υποχρεωτική για όλους διαδικασία απολυμάνσεως των χεριών. 

9) Να παραμείνείη διευθέτηση του χώρου κάθε Ιερού Ναού προς τον σκοπό της παρουσίας πιστών, σύμφωνα με την παραπάνω αναλογία ενός προσώπου ανά δέκα (10) τ.μ. επίφανείας καί με ελάχιστη απόσταση ενός καί ημίσεως (1,5) μέτρου μεταξύ τους. Όπου υπάρχει τέτοια δυνατότητα, κρίνεταί απαραίτητη η παραμονή εντός των Ιερών Ναών μόνο όσων καθισμάτων προβλέπονταί, τοποθετημένων στις ανάλογες μεταξύ τους αποστάσεις και η απόσυρση των υπολοίπων εκτός των Ιερών Ναών. 

10) Ο φυσικός εξαερίσμός των Ιερών Ναών, ενόσω παραμένουν ανοικτοί, είναι υποχρεωτικός. Σε περίπτωση χρήσης τεχνητού κλιματισμού πρέπει να ληφθεί άμεση μέριμνα για τον καθαρισμό των φίλτρων αυτού, ενώ καί κατά την διάρκεια της τυχόν λειτουργίας του, θα πρέπει να εξασφαλίζεται καί ο ταυτόχρονος φυσικός εξαερίσμός τού ιερού χώρου με ανοικτές τις θύρες και τα παράθυρα αυτού. 

11) Είναι απαραίτητη και απολύτως αναγκαία η συχνή και σχολαστική καθαριότητα καί τακτική απολύμανση των σημείων και των επιφανειών του Ιερού Ναού στα οποία παρατηρείταί συχνή πρόσβαση των Πιστών. Η καθαριότητα πρέπει να γίνεται κυρίως με την χρήση αντισηπτικού διαλύματος, ενώ σε εμφανές σημείο τού Ιερού Ναού πρέπει να τοποθετηθεί ο προβλεπόμενος αναγκαίος εξοπλισμός υγιεινής (χαρτομάντηλα, χάρτινες πετσέτες, πλαστική σακούλα κ.λπ.) 

12) Κατά την διάρκεια της παραμονής τους στον Ιερό Ναό, Οί Πιστοί, με προσωπική τους ευθύνη καί μέριμνα, συνιστάται να φέρουν προστατευτική μάσκα, την οποία ασφαλώς καί θα αφαίρούν προσερχόμενοι στην Θεία Μετάληψη. Εάν κάποιος πιστός, κατά την διάρκεια της παραμονής του στον Ιερό Ναό, παρουσιάσει συμπτώματα ασθένειας, πρέπει να ληφθεί μέριμνα για την άμεση και ασφαλή απομάκρυνσή του ή, εφόσον αυτό δεν είναι δυνατό, για την ασφαλή μετακίνησή του σε ειδικό χώρο προς αποφυγή επαφής με άλλα πρόσωπα. Προς τον σκοπό αυτό πρέπει να ληφθεί η ανάλογη μέριμνα και να προβλεφθεί η ύπαρξη ειδικού χώρου (π.χ. γραφείο, χώρος στο πνευματικό κέντρο κ.λπ.) με επαρκή εξαερισμό, στον οποίο θα υπάρχουν μάσκες, χαρτομάντηλα, πλαστική σακούλα, για την απόρριψη αυτών, και αντισηπτικό χεριών. 

13) Κατά την προσέλευση στην Θεία Μετάληψη πρέπει να τηρούνται με ακρίβεια οι αποστάσεις μεταξύ των πιστών. Επίσης, κατά την διανομή του αντιδώρου, του άρτου, των κολύβων κ.λπ. ευλογιών, πέραν της τηρήσεως των αναλογών αποστάσεων, πρέπει να τηρούνται και οι σχετικές υγειονομικές προφυλάξεις. 

14) Επαναβεβαιώνονται οι από 16ης Μαρτίου και 1ης Απριλίου 2020 Αποφάσεις Αυτής, ως προς την λιτή τέλεση των Ιερών Ακολουθιών, σύμφωνα με το ήθος και την παράδοση της Ορθοδόξου Καθολικής Εκκλησίας. Το αυτό ισχύει και για μεγάλες πανηγύρεις της περιόδου αυτής, οι οποίες θα πρέπει να διακρίνονται για την μετά σεμνότητος επιτέλεσή τους υπό μόνου του οικείου Αρχιερέως. Οι Λιτανείες και οι μεταφορές I. Εικόνων και I. Λειψάνων προς προσκύνηση αναστέλλονται προσωρινώς και μέχρι 5ης Ιουνίου

15) Όσον αφορά στην τέλεση Ιερών Μυστηρίων Γάμου και Βαπτίσεως και Εξοδίων Ακολουθιών, ισχύουν όσα παραπάνω προβλέπονται σχετικά με την προσέλευση πιστών, ενώ τα Ιερά Μυστήρια θα τελούνται εντός του Ιερού Ναού, σύμφωνα με προγενέστερη Συνοδική απόφαση και είναι απαραίτητη η επιλογή της λιτότητος και απλότητος, όσον αφορά στους στολισμούς των Ιερών Ναών. 

16) Εξακολουθεί να επιτρέπεται η μέσω των ραδιοφωνικών σταθμών αναμετάδοση των Ιερών Ακολουθιών «κατ' οικονομίαν» για τους έχοντες ανάγκη. Ως προς τις τηλεοπτικές αναμεταδόσεις, αυτές επιτρέπονται μόνο μέσω των Εθνικών και Περιφερειακών Τηλεοπτικών Δικτύων και των Σταθμών αμιγούς Εκκλησιαστικού Προγράμματος, αλλά υπό τον αυστηρό όρο της χρήσεως μόνο έως δύο τηλεοπτικών καμερών (εξαιρείται ο Μητροπολιτικός Ιερός Ναός Αθηνών, λόγω της αναμεταδόσεως από την Δημόσια Τηλεόραση). Δεν επιτρέπεται η χρήση τηλεοπτικών καμερών ή και φωτογραφικών στιγμιοτύπων εντός του Ιερού Βήματος. Ευνόητο είναι ότι για την αναμετάδοση ή και φωτογράφηση στους Ιερούς Ναούς και στις Ιερές Μονές, εκ μέρους επαγγελματιών ή ιδιωτών, θα πρέπει να έχει εξασφαλιστεί η εκ των προτέρων άδεια της οικείας Ιεράς Μητροπόλεως με ευθύνη των κατά τόπους Εκκλησιαστικών Συμβουλίων και Ηγουμενοσυμβουλίων και να τηρούνται επακριβώς όλες οι περί προσωπικών δεδομένων προβλέψεις του Νόμου, κυρίως ως προς την προβολή των προσώπων των πιστών και ιδίως των μικρών παιδιών, η οποία δεν επιτρέπεται χωρίς την κατά νόμον συναίνεση. 

17) Λόγω της εξ αρχής αποφασισθείσης αναστολής λειτουργίας των Κατηχητικών Σχολείων, των Σχολών Γονέων, των Σχολών
Βυζαντινής Μουσικής, Αγιογραφίας, των Συνάξεων Νέων και. Μελέτης Αγίας Γραφής καί των άλλων συναφών δραστηριοτήτων, προτρέπονταί οι κατά τόπους Ιερές Μητροπόλείς, να ενθαρρύνουν την διά του διαδικτύου και γενικώς της τεχνολογίας ποιμαντική δραστηριοποίηση των Ιερέων και των κατηχητών και κατηχητριών, ιδίως προς τους ορθοδόξους νέους μας. 

18) Τα συσσίτια της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών και των Ιερών Μητροπόλεων θα εξακολουθούν να λειτουργούν υπό την μορφή της διανομής των πακέτων-γευμάτων και όχι της σίτισης εντός των σχετικών δομών. Για την παρασκευή τους είναι απολύτως απαραίτητο να εφαρμόζονται οι κανόνες υγιεινής των τροφίμων αλλά και η τήρηση της απόστασης των παρασκευαστών των τροφίμων και των ατόμων, που βοηθούν στη διανομή και παράδοση των πακέτων. Τονίζεται η σχολαστική τήρηση των μέτρων ατομικής υγιεινής από όλους σε όλες τις δραστηριότητες (υγιεινή χεριών, ορθή αναπνευστική υγιεινή, υγιεινή χρήση σκευών κλπ). Η πιστή τήρηση των κανόνων υγιεινής είναι απολύτως απαραίτητη και επιβεβλημένη και σε όλες τις Μονάδες Φιλανθρωπικής Διακονίας της Εκκλησίας της Ελλάδος. 

19) Δεν επιτρέπεται, άχρι καιρού, η παράθεση επιμνημοσύνων δεξιώσεων στα Πνευματικά Κέντρα ή στις Αίθουσες των Ιερών Ναών, προς αποφυγή συνωστισμού, σύμφωνα με όσα ισχύουν και περί μη λειτουργίας καφενείων, εστιατορίων και λοιπών χώρων εστιάσεως και συναθροίσεως κοινού. 

20) Τα παραπάνω ισχύουν για όλους τους Ενοριακούς, Προσκυνηματικούς, Κοιμητηριακούς, Ιδρυματικούς κ.λπ. Ιερούς Ναούς, τα Μητροπολιτικά και Ενοριακά Παρεκκλήσια, όχι όμως για τα Παρεκκλήσια, τα οποία ευρίσκονται εντός ιδιωτικών κτημάτων, κτιρίων και επιχειρήσεων (π.χ. συγκροτημάτων κατοικιών, κέντρων εκδηλώσεων, ξενοδοχείων κ.λπ), στα οποία δεν επιτρέπεται η προσέλευση πιστών διότι, ως Ιδιωτικοί Ναοί, είναι προορισμένοι για την εξυπηρέτηση των θρησκευτικών αναγκών των ιδιοκτητών και των οικείων αυτών. 

21) Όλα τα παραπάνω αφορούν και στις Ιερές Μονές και στα Ησυχαστήρια. Κατά το ως άνω χρονικό διάστημα απαγορεύονται οι οργανωμένες ομαδικές προσκυνηματικές επισκέψεις. Ο αριθμός επισκεπτών που μπορούν να δέχονται ημερησίως (χωρίς διανυκτέρευση) δεν μπορεί να υπερβαίνει την αναλογία ένα άτομο ανά 10 τ.μ. του Καθολικού της Ιεράς Μονής ή του κεντρικού χώρου λατρείας του Μοναστηριού ή του χώρου εγκαταβίωσης, με ανώτατο όριο τα πενήντα (50) άτομα. 

Όλες οι παραπάνω αποφάσεις ελήφθησαν από την Διαρκή Ιερά Σύνοδο με συναίσθηση της ποιμαντικής Της ευθύνης έναντι του λαού του Θεού και με σεβασμό προς τις αποφάσεις των αρμοδίων οργάνων της Πολιτείας και των επιστημόνων, ενώ οι κατά τόπους Ιερές Μητροπόλεις και κυρίως τα Εκκλησιαστικά Συμβούλια των Ιερών Ναών και τα Ηγουμενοσυμβούλια των Ιερών Μονών, ως αρμόδια όργανα διοικήσεως αυτών, έχουν την ευθύνη για την τήρησή τους. 


ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ 
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

Παρασκευή 8 Μαΐου 2020

O ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΤΑΝΖΑΝΙΑΣ ΞΕΦΤΙΛΙΣΕ ΤΗΝ ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΥΓΕΙΑΣ .ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΤΑΝΖΑΝΙΑΣ ΚΑΙ Δρ ΧΗΜΕΙΑΣ κ. ΤΖΟΝ ΜΑΓΚΟΥΦΟΥΛΙ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΤΕΣΤ ΠΟΥ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΕΟ ΚΟΡΩΝΟΙΟ COVID_19.....


O ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΤΑΝΖΑΝΙΑΣ ΞΕΦΤΙΛΙΣΕ ΤΗΝ ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΥΓΕΙΑΣ.  

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΤΑΝΖΑΝΙΑΣ ΚΑΙ Δρ ΧΗΜΕΙΑΣ κ. ΤΖΟΝ ΜΑΓΚΟΥΦΟΥΛΙ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΤΕΣΤ ΠΟΥ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΕΟ ΚΟΡΩΝΟΙΟ COVID_19


ΠΗΡΕ ΔΕΙΓΜΑΤΑ ΑΠΟ ΜΙΑ ΚΑΤΣΙΚΑ ΚΑΙ ΕΝΑ ΦΡΟΥΤΟ , ΕΒΑΛΕ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΣΤΑ ΦΙΑΛΙΔΙΑ ΤΑ ΕΣΤΕΙΛΕ ΓΙΑ ΤΕΣΤ NEOY ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ COVID_19, ΚΑΙ ΤΑ ΔΕΙΓΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΑΤΣΙΚΑΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΦΡΟΥΤΟΥ ΒΓΗΚΑΝ ΘΕΤΙΚΑ! 



ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ.....

Πέμπτη 7 Μαΐου 2020

ΕΚΤΑΚΤΟ! ΕΠΙΘΕΣΗ ΜΕ ΡΟΠΑΛΑ ΚΑΙ ΜΑΧΑΙΡΙΑ ΠΕΡΙΠΟΥ 40 ΦΑΝΑΤΙΚΩΝ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΟΥΚΡΑΝΙΚΗΣ "ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ" ΤΟΥ ΕΠΙΦΑΝΙΟΥ ΚΑΤΑ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΤΗΣ ΚΑΝΟΝΙΚΗΣ ΟΥΚΡΑΝΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ ΜΟΣΧΑΣ , ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΟΥΣ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΤΟΥ ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΥ ΜΙΧΑΗΛ ΣΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ ΧΩΡΙΟ ΖΑΝΤΟΥΜΠΡΟΦΚΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΤΣΕΡΝΟΒΙΤΣ.


ΠΕΡΙΠΟΥ 40 ΦΑΝΑΤΙΚΟΙ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΙ ΜΕ ΚΟΥΚΟΥΛΕΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΟΥΚΡΑΝΙΚΗΣ "ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ" ΤΟΥ ΕΠΙΦΑΝΙΟΥ ΣΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕ ΤΟΜΟ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΙΑΣ ΠΑΡΑΝΟΜΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΑΝΟΝΙΚΑ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟΥΣ ΙΕΡΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ Ο ΟΛΕΤΗΡΑΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΚΩΝΣΤ/ΠΟΛΕΩΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ , ΕΠΙΤΕΘΗΚΑΝ ΜΕ ΡΟΠΑΛΑ ΚΑΙ ΜΑΧΑΙΡΙΑ ΣΕ ΠΙΣΤΟΥΣ ΤΗΣ ΚΑΝΟΝΙΚΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΟΥΚΡΑΝΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ ΜΟΣΧΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΟΥΣ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΤΟΥ ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΥ ΜΙΧΑΗΛ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ ΖΑΝΤΟΥΜΠΡΟΦΚΑ (ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΤΣΕΡΝΟΒΙΤΣ)..... 

Σ.Β

ΠΙΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ ΕΟΔ (ΕΝΩΣΗ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ )....

Κατάφεραν να υπερασπιστούν ναό, οι αστυνομικοί έβγαλαν έξω ακτιβιστές ΟCU 

5 Μαΐου 2020, 10:25 Όλγα Τσβίλι


Θύμα στο Zadubrovka από τα χέρια των υποστηρικτών της δομής του Επιφάνιου Ντουμένκο, ενορίτης της UOC. Φωτογραφία: Σελίδα Facebook της επισκοπής Τσερνβίτση και Μπουκοβίνα της UOC 

Κατάφεραν να εκδιώξουν τους επιτιθέμενους στον Ι.Ν. του Αρχαγγέλου Μιχαήλ της UOC, τρεις τραυματισμένοι ενορίτες μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο

Γύρω στις 10:40 μ.μ. στις 4 Μαΐου 2020 έγινε γνωστό ότι οι πιστοί κατάφεραν να υπερασπιστούν τον Ι.Ν. του Αρχαγγέλου Μιχαήλ της UOC στο χωριό Zadubrovka της Περιφέρειας Τσερνίβτσι, δήλωσε η κόρη του ηγούμενου της εκκλησίας. πρωτοπρεσβύτερου Λεωνίντ Ντελικάτνι. Έλενα στον ανταποκριτή της ΕΟΔ. 

Αφού κόπηκε το ρεύμα στο χωριό, ο κληρικός της ΟCU και 5 ακτιβιστές κατέρριψαν ένα δέντρο στην είσοδο του χωριού, ώστε κανείς να μην μπορούσε να έρθει για να προστατεύσει τους πιστούςΔύο λεωφορεία με ένοπλους άνδρες με καμουφλάζ έφτασαν στο ναό. Έχυσαν κάτι πάνω στις πόρτες του ναού, δεν μπορούσαν να τις ανοίξουν. 

Οι πιστοί κάλεσαν την αστυνομία, η οποία έφτασε στη σκηνή και έδιωξε τους οπαδούς της δομής του Επιφάνιου Ντουμένκο από την αυλή. Κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης οι ακτιβιστές ΟCU χτύπησαν μερικούς ενορίτες της UOC. Αυτή τη στιγμή είναι γνωστό για τρεις 3 τραυματίες που μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο. 

Οι ενορίτες της κανονικής Εκκλησίας παρέμειναν να κάνουν βάρδια στο ναό

Στον ιστότοπο της Γενικής Διεύθυνσης της Εθνικής Αστυνομίας της Ουκρανίας στην Περιφέρεια Τσερνίβτσι σημειώθηκε ότι ειδική διμοιρία, περιπολία, άμεση δράση συμμετείχαν στην επίλυση της σύγκρουσης. 

Στις 01:16 π.μ. στις 5 Μαΐου 2020 στο Telegram κανάλι της επισκοπής Τσερνβίτση και Μπουκοβίνας της UOC είπαν ότι στον Ρομάν, ένα από τα θύματα από τα χέρια των ακτιβιστών της ΟCU, κάνουν επέμβαση στο μάτι. Στην επισκοπή ζητούν προσευχές για την υγεία του θύματος. 

Νωρίτερα η ΕΟΔ ανέφερε ότι το βράδυ της 4ης Μαΐου ακτιβιστές της ΟCU εκμεταλλεύτηκαν τη δύσκολη κατάσταση στην οικογένεια του ηγούμενου του Ιερού Ναού της UOC και προσπάθησαν να καταλάβουν την εκκλησία του Αρχάγγελου Μιχαήλ.


Βιντεο 1ο.....


Βίντεο 2ο.....

Φωτογραφικό υλικό....










ΔΕΙΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ..... 

ΕΚΤΑΚΤΟ! ΞΕΚΙΝΗΣΕ Ο ΔΙΩΓΜΟΣ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΟΥΚΡΑΝΩΝ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ ΜΟΣΧΑΣ , ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΕΝΟΥΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΟΥΚΡΑΝΙΚΗΣ ΚΡΥΠΤΟ ΟΥΝΙΤΙΚΗΣ "ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ" ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΧΟΡΗΓΗΣΕ Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ ΤΟΜΟ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΙΑΣ ΧΩΡΙΣ ΠΡΩΤΑ ΝΑ ΜΕΤΑΝΟΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΣΥΜΦΩΝΗ ΓΝΩΜΗ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΤΟΠΙΚΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ - ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΓΡΗΓΟΡΕΙΤΕ...